Aan 't 'blauwdoek' meer sterren, de club bovenaan
- Hans Kuijten

- 11min.
- 3 minuten om te lezen
Hans van Breukelen die in 1988 de strafschop van Veloso stopt, de hattrick van Romário tegen Steaua Boekarest, de hakjes van Ronaldo en Nilis, het doelpunt van Gakpo in de bekerfinale tegen Ajax en de bevrijdende treffer van Tillman tegen Sparta in 2025: stuk voor stuk hoogtepunten in de rijke historie van de regerend landskampioen. Studio Hans Kuijten voegt daar een nieuw hoofdstuk aan toe. De creatieve studio realiseerde met alle meewerkende partijen designperfectie en creëerde een totaalbeeld dat luxe, gastvrijheid, schoonheid en vakmanschap ademt: de gloednieuwe Executive Floor als uniek en indrukwekkend visitekaartje.
Vlak voor de kerstdagen in 2024 ging de telefoon van Hans Kuijten: of de designer zin had in een uitdagende klus bij PSV. De club wenste een nieuwe uitstraling van de exclusiefste zakelijke etage van PSV. Een belangrijke voorwaarde was wel dat het ingrijpende project bij de start van het nieuwe voetbalseizoen klaar zou zijn. Een maand of zeven dus voor het ontwerp en de uitvoering. “Bijzonder pittig, maar tegen een dergelijke opdracht zeg je simpelweg geen nee. We zijn direct aan de slag gegaan en samen met alle meewerkende partijen en onder leiding van een geweldig bouwteam is het gelukt. Dat was inderdaad topsport, maar als je samen iets echt wilt, lukt het ook. Eendracht maakt macht, toch?”, verwijst de aimabele designer naar de titel van het clublied van PSV. Dat Jan des Bouvrie zo’n zeventien jaar geleden het eerdere ontwerp van de luxe businessruimte ontwierp, maakt het voor Hans nog
bijzonderder. “Jan was natuurlijk een groot voorbeeld en het is een eer om in dit
geval zijn opvolger te zijn.” Vrijwel de gehele derde verdieping van de lange zijde aan de stadskant werd gestript en door Hans en zijn team in drie ‘zones’ ingedeeld: Gastro Ronaldo,
Casa Romário – vernoemd naar twee clublegendes – en de Founders Club. Elke ruimte met een eigen uitstraling, maar overduidelijk aan elkaar verwant dankzij het uitgekiende kleurenpalet en het gebruik van hoogwaardige, natuurlijke materialen. De door Hans ontworpen en fraai verlichte bogen, waarmee hij refereert aan een spelerstunnel, brengen tevens eenheid in het totaalbeeld.
Enkele blikvangers benoemen is voor Hans welhaast onmogelijk. Het is het prachtige totaalbeeld dat spreekt, indruk maakt en je in vervoering brengt. “Maar we zijn heel erg blij met de koperen handgrepen op de statige deur naar de Founders Club. Het klassieke logo op de deuren naar de exclusiefste sponsorruimte in het stadion. Dat is wel heel gaaf gelukt.” ‘Aan 't 'blauwdoek' meer sterren, de club bovenaan.’ Een zinnetje uit het clublied van de club, waarmee wordt verwezen naar het ‘blauwdoek’, waarop na elk kampioenschap een ster wordt toegevoegd. De realisatie van de Executive Floor was weliswaar geen kampioenschap, maar mag zeker worden gevierd als een groot succes. Een ontwerp op Champions League-niveau.
EEN WEDSTRIJDBELEVING OP MAAT
“We zijn superblij met het eindresultaat. De Executive Floor ademt gastvrijheid en heeft dankzij de drie verschillende concepten een geborgen en intiem karakter. Het is Hans en alle meewerkende partijen gelukt om de aan ons gepresenteerde ontwerpen naar de werkelijkheid te vertalen en zo een prachtig totaalplaatje te realiseren. De Executive Floor biedt ons als PSV de mogelijkheid om aan de brede wensen van onze partners en sponsoren te voldoen”, aldus Mick van Gool. De Hoofd Business Marketing van PSV vervolgt: “Op deze etage komen onze directieleden, partners en sponsoren samen. Met meerdere settings, sferen en culinaire stijlen is er voor iedere zakelijke bezoeker en voor elke gelegenheid een passende wedstrijdbeleving.”




















Opmerkingen