top of page

BRABANTSE LUXE IN DE LEGENDS LOUNGE


De ruimte had in principe alles", zegt Kuijten. „Maar dat moest er nog uitkomen. Mooie open keuken, nieuwe bar, andere tinten, comfortabele designstoelen, een goed lichtplan. We hebben niet de goedkoopste materialen gebruikt, en dat is een understatement. Pure luxe, maar nergens over the top. Het straalt nog steeds Brabantse gemoedelijkheid uit. Dat wordt hier gekoesterd. De gasten voelen zich behaaglijk in deze sfeer. De Legends Lounge wil de allerbeste gastervaring bieden. Je kijkt naar een voetbalwedstrijd van PSV, je geniet van door Soenil of andere topchefs bereide culinaire hoogstandjes. Dan moet het interieur ook absolute top zijn. Het ziet er geweldig uit, maar we zetten binnenkort hier en daar nog een puntje op de i."


Bahadoer hoort het aan met een glimlach. „Je streeft constant naar het allerbeste", zegt de chef die drie jaar geleden door Gault & Millau werd uitgeroepen tot Chef van het Jaar. „En het is nooit goed genoeg. Wanneer je een negen scoort, vraag je je af hoe je tot een tien kunt komen. Maar als je eenmaal die tien hebt behaald, houdt het daar niet op. Tegen de tijd dat je denkt dat je niet hoger kunt scoren, dat je alles weet, moet je stoppen met koken. Je kunt nooit álles weten. En zelfs die tien valt te verbeteren. Dat wil je, voor de gasten én voor jezelf. Of dat voor druk zorgt? Nee. Weet je wat ongelofelijke druk gaf? De tijd, waarin mijn restaurant van één ster naar twee sterren wilde. De druk hield op toen ik die twee sterren had. Het koken in een open keuken geeft ook geen extra druk. Je bent volop bezig met je vak. Ik vind het zelfs erg leuk dat je hier een wisselwerking hebt tussen de gasten en de bereiders van het eten. Wij zien de gasten eten, zij zien wat mijn team en ik doen." Hij wijst op de lege tribunestoeltjes in het Philips Stadion. „Wanneer het vol is", vervolgt Bahadoer, „dan zitten er 35.000 mensen. Maar denk je dat Luuk de Jong en Guti daardoor druk voelen? Die zijn gewoon honderd procent met hun vak bezig."


Kuijten haakt in: „Sommige mensen zouden gefrustreerd raken door dat immer voortgaande proces van streven naar beter. Mensen als Soenil en ik niet. Het is de passie. Dat kan soms vermoeiend werken. Zelfs als je slaapt, gaat het door in je hoofd. Mijn vriendin zegt: jij staat vierentwintig uur per etmaal aan. Daarvan is geen woord gelogen. Hoe dat in dit geval ging? De organisatie van de Legends Lounge gaf heel duidelijk aan wat de bedoeling was. Er lag een in principe prima plan. Je kunt op zeker spelen door alles volgens plan uit te voeren, maar zo zit ik niet in elkaar. Wanneer ik bepaalde tinten in een gedeelte van een ruimte beter vind dan de voorgestelde kleuren, laat ik dat weten. De huisstijl was zwart-goud. Wij kozen voor zandkleur, bordeauxrood, oud roze, donker koper en koffiecrème-kleurig. Ik vind het ontzettend mooi. De kleuren passen in deze omgeving. Ik ben geen extreem vernieuwende ontwerper, maar wel een sfeerontwerper. Alles moet passen in het totaal. Ieder hoekje moest een sieraad worden. Heb hier overigens erg prettig samengewerkt met de opdrachtgever. Dat is van groot belang. Want als het klikt, kun je op een goede manier met elkaar sparren."


De Legends Lounge, die in 2018 ontstond, is een belangrijke plek geworden voor de participanten, de gasten. Dé plek, waar legendes uit verschillende disciplines samenkomen. Haute cuisine in combinatie met sport in een mooie omgeving. De gasten komen uit het bedrijfsleven, de topsport, de culinaire wereld, de politiek en de entertainmentindustrie. Een aantal namen daaruit: Willy van de Kerkhof, Hans van Breukelen, Ronald Koeman, minister-president Mark Rutte, voormalig Minister van Defensie en PSV-commissaris Klaas Dijkhoff, misdaadjournalist John van den Heuvel en Guus Hiddink. De bedrijven die zich verbonden hebben aan de Legends Lounge, nemen doorgaans vier tot zes stoelen af. Dat betekent vier tot zes stoelen in het stadion om naar het voetbal van PSV te kijken. Idem dito wat betreft het genieten binnen van de kookkunsten van gerenommeerde chefs als Bahadoer, Dick Middelweerd (De Treeswijkhoeve), Adrian Zarzo (restaurant Zarzo) en Yuri Wiesen (restaurant Wiesen). Zelfs als je niet van voetbal houdt, heb je een leuke avond in de Legends Lounge. De participanten die stoelen afnemen, zijn in de regel directeuren van bedrijven die zakenrelaties uitnodigen voor een mooie avond. Of ze komen met familie naar het stadion. De verbouwing was eveneens nodig omdat de Legends Lounge andere high-end evenementen wil huisvesten. Zo verzorgt BNR Nieuwsradio dit jaar vanuit de Legends Lounge zeven keer het radioprogramma Friday Move, gepresenteerd door Wilfred Genee.


Bahadoer kookt graag in het Philips Stadion. „Zo'n vijf, zes keer in het jaar", zegt hij. „Het is theater. Wij geven een voorstelling aan het hooggeëerd publiek. Dat publiek bestaat uit legendes. De participanten hebben op hun respectievelijke terreinen veel bereikt, ze geven in hun vak de toon aan. Ik ken de meeste gasten. En zij kennen mij. Wij hebben allen een binding met deze regio. Er bestaat wederzijds respect en we waarderen elkaar." Kuijten en Bahadoer kennen elkaar al langer. „Ik houd van details", zegt de ontwerper. „Soenil ook, weet ik. Van details die net het verschil maken. Neem een avond Legends Lounge. Het begint al wanneer je aankomt bij het stadion. Je zet je auto weg op een gereserveerde parkeerplaats, en je wordt daarbij geassisteerd door parkeerwachten van de Legends Lounge. Dat is stijlvol. En daar houden Soenil en ik van. De overeenkomsten tussen ons? Te veel om op te noemen. Creativiteit, passie, vakmanschap. Dat zijn woorden die op ons van toepassing zijn. Skills en gevoelens, die ze in de Legends Lounge graag zien."

bottom of page